Urmare a ordinelor stupide impuse de prea (ne)iluminaţii „Uniunii" putrede şi fără a ţine cont de voinţa majorităţii populaţiei din România, Ministerul Culturii aprobă şi încurajează difuzarea filmelor L.G.B.T. şi permite şi ca instituţii ale statului român destinate unor scopuri bine definite să fie transformate în săli de promovare a deviaţiilor sexuale. Firesc, după astfel de insulte la adresa credinţei creştine, nu ne va mira dacă sub protecţia Poliţiei, sălile de spectacole vor purta firma „L.G.B.T. - Brothel for group sex Sodoma-Gomora" şi vor fi dotate cu magazine de profil unde „panseluţele" şi partenerii lor vor găsi dotarea necesară pentru a-şi săvârşi pohtele. Că sunt aşa cum sunt, este problema lor, cum tot atât de firesc este să-şi facă de cap în intimidate, fără a deranja majoritatea, fără polua vederea, auzul şi liniştea celorlalţi cu metehnele lor ciudate, fără a influenţa şi agresa tânăra generaţie. Milioanele de semnături adunate pentru păstrarea familiei tradiţionale au lăsat indiferenţi factorii de decizie, care nu ţin cont de voinţa naţiunii, ci de firmanele Înaltei Porţi globaliste. Păstrând „nota" şi cu precizarea că autorii citaţi comenteză din posture diferite, vă prezentăm un colaj de texte „nude", adică aşa cum au fost deja publicate în sursele indicate, fără a le comenta şi lâsând la latitudinea domniilor voastre să judecaţi şi să trageţi concluziile cele mai potrivite. (Redacţia ART-EMIS).
Andrei Nicolae - Câteva zeci de persoane au întrerupt proiecția filmului 120 bpm la M.Ț.R. Oamenii au venit cu icoane și mesajul „România nu e Sodoma" și au cântat Troparul „Înălțării Sfintei Cruci". Pelicula nu a mai fost difuzată
Aproximativ 20 de persoane au manifestat împotriva proiectării filmului „120 bătăi pe minut" în cadrul Studioului „Horia Bernea" din cadrul Muzeul Țăranului Român (M.Ţ.R.). În momentul începerii peliculei, aceștia s-au ridicat în picioare, au afișat câteva mesaje și icoane. Printre mesaje se putea citi „România nu e Sodoma și Gomora" sau „Hey Sörös, leave them kids alone". De asemenea, aceștia au rostit rugăciunea „Tatăl Nostru" și au cântat Troparul Înălțării Sfintei Cruci. „Proiecția unui film de propagandă explicită homosexuala ce urma să fie proiectată în centrul sacru al spiritualității tradiționale românești este inadmisibila. Ceva trebuia făcut. Dacă mijloacele indirecte au fost toate respinse, am fost forțați să facem ceva direct, să oprim fizic blasfemia, insultarea, jignirea Poporului Român și a Ortodoxiei. Ne-am poziționat pașnic în fața ecranului. Proiecția s-a oprit și apoi a fost anulată. Am fost legitimați de poliția chemată de mafioții organizatori, am fost insultați de mafioții prezenți, am rostit un Tatăl Nostru și toată lumea s-a dus acasă", a spus unul dintre participanții la protest. Poliția a apărut la fața locului, i-a legitimat pe cei prezenți și totul s-a încheiat, proiecția fiind anulată. Evenimentul s-a petrecut la cinci ani de la ultima ispravă de acest gen a conducerii M.Ț.R., și atunci lăsându-se cu proteste vehemente din partea comunității creștine din România[1].
Victor Roncea - Cine și de ce a organizat mascarada de la Muzeul Țăranului Român ?
Gay-ii, vor spune unii. Lila Passima, directoarea Muzeul Țăranului Român (M.Ț.R.), pentru că e lesbiană, vor spune alții. Extremiștii-fundamentaliști-ortodocsi, vor spune, pardon!, au spus deja cei mai mulți „influenceri" ieșiți la scuipat semințe pe câmpul tactic de media. De la Baconschi, fiul tatălui lui proletcultist, la bugetarul de la TVR Cezar Paul Bădescu (C.P.B.), de la Raluca Prună, fiica domnului acela simpatic de la S.I.E., la alte „rezistente" isterice de pe Facebook și trolli de serviciu puși la rostogolit fake-info pe net. În ce constă „informația" falsă aruncată cu aplomb de „conservele conservatoare"? Că, cică, zice C.P.B. cu aere de miliţian doct, „în spatele circului de aseară de la M.Ț.R. se află cu siguranță Mihai Gheorghiu, director adjunct al muzeului și președinte al putinistei Coaliții pentru Familie". Și dă-i și luptă, cu avânt revoluționar, contra „homofobului" „naționalist-extremist", „simpatizant nazist", „fundamentalist religios" etc., etc., etc... Ce au în comun: până acum, cei numiți, pe Sörös și Pleșu (ajuns de la secretar P.C.R.[2] la preşedintele vieţaş la Fundaţia Sörös din România[3]. Și mai au ceva în comun: nesimțirea. Nesimțirea unui teolog prins cu amantele în parc și în jacuzzi de a da lecții de creștinism, a unei tute învârtite de a da sentințe și a unui ticălos de a pune verdicte. La care se adaugă și fostul director, infatuatul Virgil Nițulescu, un hoț penibil, cu acte în regulă, după cum este demonstrat fără tăgadă[4]. Ca să nu mai vorbim de C.T.P., vajnicul comisar uitat de Sârbu înșurubat adânc pe-un morcov, o fantomă în carne și oase a bolşevismului-leninist. Un fir roşu îi leagă pe toţi. Să încercăm să-l descâlcim.
Cu doar o zi înainte că Muzeul Țăranului Român să împlinească 28 de ani de la înființarea lui de către Horia Bernea, chiar într-o Duminică, 4 februarie 2018, la proiecția filmului cu tematică gay „120 BPM", difuzat în România de Cristian Mungiu de la „Voodoo Films", printre cei cinci-șase spectatori iubitori de propagandă homosexuală de lung metraj se află, întâmplător, un reporter de la o publicație de nișă și însuși Tudor Giurgiu, regizorasul care a băgat în faliment TVR și azi, că și ceilalți de mai sus, da, superior, lecții de morală „fanaticilor religioși". Imediat după ce proiecția este întreruptă de grupusculele protestatarilor, reporterul și regizorul trec pe meserie și transmit live „evenimentul". Pagina de Facebook a lui Mungiu, anunță „la minut", că proiecția filmului va fi reluată la o altă dată, pentru că „a fost întreruptă în urmă cu câteva minute de un grup de persoane care au început să cânte imnul național și cântece religioase. Autointitulându-se creștini, bărbații și femeile au fost evacuați... ". Eficiență, nu glumă!
Momentul mediatic ales - cei 28 de ani de la fondarea Muzeului și „luna gay" (pe când și anul?) - coordonarea de pe teren și corul expiraților lui Pleșu și Soros care recită la unison aceeași placă cu „fanaticii" de la „putinistă" Coaliție pentru Familie ne arată că regizorul Tudor Giurgiu s-a aflat, de fapt, la datorie, chiar pe platoul de filmare a unei noi soap-opera de categorie B, în care „dușmanul de clasă" este Mihai Gheorghiu și inamicii democrației sunt cei trei milioane (3.000.000) de „homofobi" care au semnat pentru apărarea familiei și revizuirea Constituției prin Referendum, în fapt cea mai înalta expresie a democrației pe acest pământ.
Repetarea la indigo a scenariului de acum cinci ani arată însă că grupul operativ de sub pulpana lui Pleșu nu este bun nici de remake-uri. Pentru că de data aceasta nu a participat absolut nici unul dintre protestatarii legitimi de acum cinci ani, ci numai câțiva naivi alături de figuranți de duzină și unul sau doi agitatori profesioniști, cu instrucție și voie de la poliție. Suficienți, după cum s-a văzut!
Sigur, manifestarea „artistică" de la Muzeul Țăranului Român este o blasfemie la adresa moștenirii țărănești și a memoriei lui Horia Bernea. O reacție firească era așteptată. Pe asta s-a și mizat. De-acum nu rămâne decât să urmărim tupeul răspândacilor de calomnii la adresa lui Mihai Gheorghiu și a Coaliției pentru Familiei, în acest război dus cu ura împotriva normalității de toate loazele pământului. Să vedem cine sunt coardele principale de țambal? Haideți! La Baconschi și Prună nu prea mai avem ce adaugă pe lângă numele lor. E suficient. Să o ia unul pe Udrea altul pe Macovei în brațe și să stea fiecare în jacuzzi-ul, respectiv cortul lui. Cezar Paul Bădescu, lansatorul oficial al fumigenei cu Mihai Gheorghiu-„omul din spatele extremiștilor", este un personaj care merită mai multă atenție, mai ales că este și bugetar. Adică plătit din banii noștri, ca să ne înjure. Coordonatorul execuției lui Eminescu din numărul „Dilemei" în care s-au stors de secreții toți broscoii din acvariul lui Pleșu de batracieni otrăvitori îi depășește probabil în nesimțire pe colegii lui de baltă, fiind, așa cum a arătat cunoscutul jurnalist Ion Spânu, un individ care, alături de mircea Cărtărescu[5], a primit medalia prezidențială „Mihai Eminescu", deși amândoi l-au denigrat cu spume pe Românul Absolut. Iar să scoți ștampila cu Coaliția - „putinistă" nu poate să ne ducă cu gândul decât la același gen de operațiune de maskirovka, tipică K.G.B., pe care Trump, cel acuzat la rândul lui de „putinism", o demontează acum cu succes în S.U.A.. Pe românește, hoțul strigă „hoții". Păi cu această experiență de mercenar cufurit coordonează acum C.P.M.B. atacul împotriva lui Mihai Gheorghiu? Jenant. Pentru sponsorii lui...
Dar regizorasul cel viteaz e și mai bun de pus în insectar. Moralistul cu gură mare de pe Facebook, azi rezistent, era acum vreo 10 ani scos din joben și pus tartor la TVR chiar de mult-hulitul (de acum) Tăriceanu (unii zic că de soția lui de-atunci). Ce a făcut acolo? O spun oamenii din TVR, în comentariile păstrate pe prestigioasa „Pagina de Media"[6]: „Tudor Giurgiu a fost invenția celor de la Cațavencu. Doru Bușcu și Liviu Mihaiu l-au nășit. După care au inventat suveică penală numită Splendid Media prin care au pus laba pe publicitatea de la TVR. Budeș, Străuț și Sandulachi au fost valetii jafului făcut de Catavenci. Prejudiciul adus a depășit 10 milioane de euro. DNA va rezolva și această găinărie. Răbdare băieți și lanțul se strânge!". Și: „De ce nu a fost iubit Tudor Giurgiu la TVR? Poate pentru că pentru că a dat incredibilă suma de 80.000 de euro pentru a difuza de două ori filmul « Moartea Domnului Lăzărescu »"?
Pentru că a plătit, unui prieten-client, desigur, 10.000 de Euro pe an, timp de doi ani, pentru un banner spânzurat de geamurile televiziunii, banner ce purta un mesaj nici măcar original? Pentru că a făcut lansări de grile inexistente, unde a închiriat materiale din Cehia, deși TVR dispunea de ele?
Pentru că a angajat consilieri străini plătiți cu mii de euro pe luna? Pentru că a „sponsorizat" săli de fitness ale prietenilor cu zeci de mii de euro? Pentru că nici măcar nu a avut onoarea de a semna pentru aceste aberante cheltuieli, ci a pus pe altcineva să scoată pietrele fierbinți? Mai vreți?".
Ce pot să zic? Să vorbească cine știe. Cum ar fi Curtea de Conturi a României care arată în raportul ei[7] de după primul an de mandat al lui Tudor Giurgiu, printre alte nereguli grave, și că acesta a efectuat plăți ilegale în valoare de „920,6 mii lei, în cadrul unor contracte pentru prestări servicii de consultanță încheiate cu un număr de 6 persoane fizice". Băiat „giorno", regizorasul guraliv. În plus, într-un Raport despre situația dezastruoasă din TVR al „Open Polics"[8]se mai arată: „Tot Curtea de Conturi, în « Raportul public pe 2006»[9], constată înstrăinarea unui imobil de către S.R.TV. printr-un contract de schimb imobiliar cu Consiliul Local Cluj-Napoca și crearea unui prejudiciu la bugetul de stat de 1.625,91 mii lei[10]. Asta în condițiile în care legea 41/1994 prevede la art. 37 că patrimoniul și bunurile TVR (clădiri, spații și terenuri) sunt în folosința acesteia, astfel încât TVR nu are niciun drept de proprietate asupra lor, iar ele fac parte din patrimoniul cultural național". Să amintim că la Cluj-Napoca, sub oblăduirea aceluiași Consiliu Local, se desfășoară „Festivalul Internațional de Film Transilvania (T.I.F.F.), festivalul de sifoane al lui Tudor Giurgiu? Să amintim că anul trecut Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat alocarea a 1,4 milioane de lei pentru (T.I.F.F.), deși Camera de Conturi Cluj a considerat că finanțarea din 2015 a fost ilegalăpotrivit Mediafax[11],?
Concret: „Potrivit raportului Camerei de Conturi Cluj pe anul 2015, bugetul Primăriei Cluj-Napoca a fost prejudiciat cu peste 6 milioane de lei în anul 2015, fiind acordate nelegal finanțări nerambursabile unor asociații și fundații, pentru organizarea unor festivaluri cum sunt Untold sau TIFF, în condițiile în care acestea au realizat profit din vânzarea de bilete„". Profund curat, și pe mâini și pe limbă!
Aceștia sunt detractorii Coaliției pentru Familie? Cu asemenea exemplare de gang defilează propagandistii anti-creștini și complicii lor? Da, ăștia sunt. Și dacă s-a ajuns la o asemenea regie ieftină, de B-movie, înseamnă că tare le mai e frică unora de „Coaliție pentru Familie"...
Spectacolul mediatic de la M.Ț.R. va continua. O sumedenie de intelectuali vestiți ai micilor ecrane se va solidariza cu minoritatea „prigonită" și va face zid, strâns unită în jurul MȚR, pentru a-l "salva" de "fanaticii religioși ai BOR". Conflictul va fi exacerbat, fără îndoială. De-o parte vor fi filmați intelectualii rasați ai patriei, de cealaltă bătrâneii de „ev mediu" și „homofobii" în costum național. Le va folosi asta bieților homosexuali, pe care trebuie să-i ajutăm și noi, din toată inima? Mă îndoiesc! Atrag atenția, asemenea lui Valerian Stan, că există riscul unei politizări excesive și folosiri a acestei minorități, în detrimentul ei, parafrazând mesajul de pe bannerul unuia dintre protestatarii de la Muzeu: „Hey, Soros, leave them gays alone!".
Iar în final, spre a-i aduce aminte croncanitorului de sub texte vitriolice Virgil Nițulescu cine e și spre o mai bună referire publică la incidentul din 2013, clonat azi de regizori de mâna a 14-a, dau curs „Declarației" transmise ex-directorului-hoț-de-buzunare de regretatul Marius Caraman, unul dintre fondatorii Muzeului Țăranului Român (normal, „homofob") care se încheie cu o mărturisire de credință despre datoria de a apară Muzeul:
„Domnule Director, subsemnatul Marius Caraman, fizician - Secția Antropologie Vizuală -laboratorul multimedia al Muzeului Țăranului Român, depun pe propria-mi răspundere (conf. Deciziei dvs. nr 11 din dată de 25 02 2013) următoarea declarație: În ziua de 20 feb a.c. fiind mâhnit din motive personale, am avut proastă inspirație de a-mi dori să vizionez o comedie care luase 4 premii Oscar, în muzeul nostru, N.C.R.R. - sala Horia Bernea. Am pătruns în sala cu câteva minute înaintea începerii genericului, căutând o zonă ceva mai rarefiată (undeva între rândurile 12-14 pe partea dreapta a sălii). Fac aceste mențiuni întrucât nu suport mirosul de transpirație specific sălilor mari. În primele minute ale proiecției filmului, când doi tineri „trag pe nas" ceva ce putea fi cocaină am auzit rumoare și aplauze discrete în sală (greu de spus dacă erau admirative sau nu). A urmat însă după circa 2-3 minute o scenă tare. Annette Benning culcată în patul (să-i spunem conjugal) este satisfăcută prin sex oral de către partenera ei de viață (nu am reținut numele actriței).
În aceste momente, sala a oftat prelung, apoi s-a cutremurat pentru prima dată (fluierături, replici de genul « shame on you », « shit »). În secvență următoare, înțelegem că domnișoară Annette B. nu poate ajunge la orgasm din două motive (este prea frig și pe-deasupra, cei doi masculi (care fac când sex anal, când sex oral la televizorul din cameră, « sunt prea efeminați, prea epilați »). În acest moment, (aplauze, « nu va e rușine ?! », fluierături) și o voce baritonală din spate a început a cânta „Deșteaptă-te române", urletele care deveniseră paroxistice au diminuat simțitor, dar nu am mai putut urmări dialogul dintre cele două mame (sau tați - căci din puținele minute scurse din film problema nu se lămurește). Este foarte greu de pus în cuvinte intensitatea sonoră cu care cineva din față mea a strigat « să vină poliția !» (cu aproximație 100 - 110 dB). Și asta de mai multe ori, apoi, scandări repetate: « Afară ho-mo-fo-bii ! », « sunteți penibili » etc. Reacția a fost însoțită de un huooo prelung și alte scandări amestecate de genul « aici nu este club de gay ! », « unde sunt părinții voștri ?», « rușine să vă fie ! » ... etc.
În spatele meu a început apoi a se cânta în surdină o rugăciune. Sperăm că totul se va stinge și vom putea urmări continuarea filmului, mai ales că acțiunea părea a atinge un moment culminant (aici nu mă refer la orgasmul uneia din cele două mame, ci la faptul că o tânăra domniță blondă 16-18 ani - pare a fi deranjată, incitată, sau poate curioasă a le vizita în aceste momente sublime). Ultima replică pe care am reușit a o percepe între cele două mame, a fost ceva de genul: « cred că am deranjat toți vecinii" [respectiv, conform scenariului: - »«suddenly the porn is blasting at full volume. Man in movie:: Suck that fat cock mother-fucker... Nic: Shit!! Where's the remote?! Man in movie: I'm gonna fuck that tight ass! », chiar înainte de momentul descris drept « Paul and Tanya enjoy a hot, sweaty fuck».
În acest moment (crucial probabil) al filmului, a început climaxul acestei manifestări culturale: toate persoanele din față mea erau în picioare (nu mai vedeam nimic pe ecran), toți cei din spatele meu urlau - tot în picioare - « rușine! », «afară! » și multe alte invective vulgare. Pe scurt, am realizat în acest moment că mă aflăm pe granița invizibilă a două grupări destul de supărate.
Eu, melancolic, mă așezasem în mod poate prea grăbit în preajma unor fete curățele (v-am spus am o problema cu olfactivitatile) şi care de ani mulți, de când am dat cu nasul de dom' prof. Carl Gustav Jung sondez atent profunzimile sufletești și trupești ale companioanelor noastre de viață, deci, revin, eu mă aflăm sub focul încrucișat al replicilor a două tabere furioase, ușor descumpănit (am trăit pentru câteva secunde senzația avută pe 21 dec 1989 când, în Piață Română între cele două grupări înfierbântate am rămas vreo 7-8 oameni - iar alături se află moşul Ernest Maftei). Pe întuneric, am început a studia combatanții.
- În față mea un grup firav - poate 20-25 persoane (16-25 de ani) din care aș putea identifica cred că 4-5 - cele care mă făceau fascist,legionar, homofob, nazist (probabil pentru că zâmbeam trist).
- În spatele meu un grup ceva mai numeros - cam de aceleași vârste - 60-80 de persoane dintre care unii agitau tricolorul, alții m-au luat drept poponar arătându-mi semne cu degetul mijlociu, bătându-mi obrazul, urlând că o să-mi bage ei un vibrator prin părțile moi etc.
Momente extreme de penibile
Din fericire, a apărut directorul Gheorghiu cu comisarul... nu mai știu decât că avea un nume de pasăre (poate Cocoș, Vrabie, Cucu...) care politicoși, au reușit (cu greu) a diminua tensiunea care ajunsese la dimensiuni aproape paroxistice. Pot a va spune însă că cel mai frumos muzeu din țară, cel mai premiat, (nu mai încap premiile pe pereții aceia de la etajul doi) și-a terfelit într-un mod inimaginabil blazonul. Madama care a organizat această provocare (căci mie așa îmi pare), cea care probabil face bani buni din sala Bernea trebuie urgent întrebată cam care i-au fost intențiile. Cam cum a gândit ea « evenimentul ». Sau poate ataşatul cultural al Ambasadei U.S.A. ar trebui să-și ceară scuze în mod public. Dacă activiștii culturali sau Secretariatul de Stat al Statelor Unite folosesc o asemenea « diplomație », culturnică, poate trebuie a fi recalificați sau uşor reshapaţi. Nu mai avem a ne mira de recrudescența nevrotică a violențelor de oriunde în lume. Proiecții cu tentă de-a dreptul pornografică îmi pare că sunt deocamdată analizate și amendate de Codul Penal. Nu știu prin alte țări ce spune Codul Penal, dar aici pe plaiuri cuminți și mioritice « opera » prof univ Gert Hekma (dacă nu cunoașteți, va pot pune la dispoziție câte ceva din puţul gândirii domniei sale) este deocamdată condamnată cu ani buni de pârnaie (iertare, cuvânt cam tare). Spun acestea, întrucât în sala erau și elevi de liceu, tineri încă necopţi care ar fi trebuit a fi opriți la intrare.
Această mizerie trebuie analizată atent şi urgent
Eu cred că noi, Muzeul Țăranului Român, suntem printre extrem de puținele zone luminoase ale ultimilor 24 de ani şi avem datoria a-l apăra, fiecare, după propriile putirințe. Fie și numai pentru că existența acestei baricade a credinței, a tradiției naționale, a frumosului țărănesc aproape princiar pe care-l arată, a meritat a face răscoala din '89 ...
Marius Caraman
26 feb. 2013
P.S. Aș mai avea însă o mică observație ușor răutăcioasă: Niciodată « personalul muzeului [...] va depune [...] va prezența detaliat [...] sau va identifica persoane până la finele zilei de 26 februarie declarații cu iz delator, căci nu ne lasă obrazul, și nici gramatica limbii române ». Eu am scris rândurile de mai sus deoarece mizez pe bună dumneavoastră credință, înțelegându-va grabă de a află adevărul (iertare)".
Paul Hitter - „120 Bătăi pe Minut"
Am citit cu stupoare tot soiul de jelanii, tot felul de înfierări la adresa creștinilor care au recurs la „gesturi huliganice" la proiecția filmului „120 B.P.M".! Ooo, țato, ține-mă că mor! Auzi fată, gesturi huliganice! Această caracterizare este decretată cu nonșalanță de reputatul profesor Vintilă Mihăilescu. Mă miră această caracterizare, mai ales că privind filmul, vom avea parte cu siguranță de multe gesturi huliganice. Pe peliculă. Cred că acolo avem într-adevăr definiția huliganismului și extremismului. Ați văzut filmul? Nici eu până ieri. S-a tot discutat despre acest scandal, dar deloc din perspectiva filmului. Dacă privim filmul, vom afla că acei creștini sunt doar niște „pisicuţe" pe lângă grozăviile care se desfășoară pe ecran. Să vă povestesc pe scurt.
Filmul ne povestește despre un grup de activiști HIV/SIDA, care se hotărăsc să lupte cu această boală în anii '90. Acuzând guvernul că nu luptă destul împotriva acestui flagel, băieții ăștia se hotărăsc să devină mai extremiști în lupta lor. Nu trec bine 7 minute din film, că îi și vedem pe băieți cum intră la o conferință, unde vorbea un reprezentant oficial, cu fluiere în gură, încep să fluiere, cu pancarte în mâini, întrerup conferința, iar oficialitatea chiar primește o pungă de sânge fals în ochi. Mișto, nu? Apoi îl leagă cu cătușe de o schelă de pe scenă...Vorbind de Huliganisme... dar, să continuăm. Asistăm apoi la o ședință a acestei organizații unde putem vedea dragă cum se creează astfel de proteste. O companie farmaceutică pare că a descoperit un medicament ce ar putea mări speranța de viață a bolnavilor de S.I.D.A., dar nu dau drumul rezultatelor testelor cu viteza cu care ar dori activiștii. Astfel, activiștii intră ilegal în clădirea unde compania avea birouri și aruncă pungi cu sânge peste tot. Huliganisme, ceva? Ni se induce ideea că ei au dreptate pentru că sunt cu sabia lui Damocles deasupra capului, putând să moară din cauza S.I.D.A. în orice moment.
Urmează un nou protest al activiștilor, de data aceasta într-un liceu. Problema principală este că nu există automate de prezervative în licee. Iar pancarte, iar urlete, iar treburi nasoale. Huliganisme, domnule! Da, dar din cele bune, de'ale noastre, nu din alea „creștine". De la scena asta ajungem la partea siropoasa, că deh, trebuie să existe și ea ca să iasă filmul bine. Se lasă cu club, petrecere și după dans îndrăgosteală. Un el și un alt el se amorezează și ajung direct în pat. Vedem bărbați în pielea goală. Se pupă, se toate cele, este frumos, nu vă speriați. Dragostea e un lucru mișto. Ei, și de aici începe beleaua. Unul din cei doi era bolnav de SIDA. Și cum stau ei așa de vorba pe dezbrăcatelea, își amintește cel bolnav cum s-a infectat. Aici e cu schepsis că filmul, dă în școală din nou. Cine credeți că l-a infectat? Profu' de mate, vere! Când avea 16 ani. Adică profu' era și homosexual și pedofil cum ar veni, dacă ne luăm după lege. Și ca să fie și mai dihai, profu era căsătorit, avea nevastă și copil. Oaleeee!!
Urmează apoi tot felul de dezbateri, alte proteste, o paradă L.G.B.T., alte proteste, alte discuții, și la un moment dat, unul din cei doi îndrăgostiți începe să se simtă tot mai rău. Este internat în spital, apoi externat astfel încât partenerul sau să îl îngrijească la domiciliu. Aici iar este o fază cu schepsis. Partenerul îl eutanasiază. Lacrimi chestii, nu știu ce, moare. Se strâng toți activiștii și îi citesc testamentul. Astfel, filmul se încheie apoteotic, cu alt protest. Se duc băieții la un dineu, ceva oficial, de lux, și încep să arunce cenușa defunctului pe mâncarea ălora. Huliganic? Neeeah.
De fapt, toată inflamarea unei părți a presei, acea parte susținută puternic de O.N.G.-uri, nu ne arată decât dublul standard în toată splendoarea lui. Dacă militanții L.G.B.T. sau Feminism ar fi întrerupt o slujbă într-o biserică, sunt convins că ar fi fost foarte apreciați (de oficialităţi - n.r.). Dacă un grup de creștini își afirmă crezul sau fac un gest critic, public, atunci avem de-a face cu niște huligani. Să fim bineînțelesi, nu știu dacă modul lor de a protesta este cel mai potrivit. Cântecele bisericești ca mod de a protesta nu sunt neapărat feblețea mea, dar dacă așa au ales ei să protesteze, este alegerea lor. Este a doua oară când se întâmplă astfel de acțiuni, deci este clar că cineva bagă bățul prin gard, căutând astfel de lucruri. O parte a populației a încercat din nou să își facă auzită vocea și să ne spună că Muzeul Țăranului Român nu i se pare un loc potrivit pentru a rula astfel de filme. Nu văd unde este marea problemă și de ce această isterie în masă. Mă întreb dacă la Ateneul Român s-ar putea difuza, de exemplu, meciurile naționalei de la Campionatul Mondial din 1994.
Sau, să presupunem, că la un club de muzică rock s-ar proiecta desene animate cu Sandy Bell. Cum ar fi? Dar într-un club de manele să privim emisiunile lui Iosif Sava? Hmmm... eu nu am văzut până acum filme creștine proiectate în barurile L.G.B.T. sau în sediile de O.N.G.-uri care susțin L.G.B.T. Dacă în 2013 proiecția unui film L.G.B.T. a fost considerată neconformă cu locul unde s-a desfășurat, nu înțeleg de ce în 2018 se încearcă din nou același lucru. Probabil că se așteaptă acest gen de reacții, iar și iar, că apoi să se poată clama agresiunea. Agresiune care nu a venit în niciun fel. Oamenii s-au ridicat, au cântat, s-au urcat pe scenă, în final a plecat toată lumea acasă. Activiștii ar trebui să fie obișnuiți cu astfel de activisme, nu? Dar poate că activiștii L.G.B.T. au înregistrat activismul la O.S.I.M. și nu are nimeni voie să activeze în afară de ei... Oricum, un lucru este cert, la un film în care activismul este tema centrală, niște oamenii au decis să fie și ei activiști[12].
Protestul de duminică nu a impresionat conducerea M.Ț.R. - Studioul „Horia Bernea" a programat un alt film care exaltă homosexualitatea. Pelicula, deja premiată la un festival L.G.B.T., abundă în limbaj extrem de vulgar și manele
Protestul de duminică seara de la Muzeul Ţăranului Român nu pare să determine conducerea Muzeului Țăranului Român să-și schimbe politica. Astfel, joi 8 februarie de la ora 18:00, la studioul „Horia Bernea" al Cinematografului este programat a se proiecta pelicula „Soldații. Poveste din Ferentari". În regia sârboaicei Ivana Mladenovici, filmul prezintă povestea „de iubire" dintre un antropolog sosit în cartierul Ferentari să studieze manelele și un fost pușcăriaș, Alberto, un cetățean de etnie romă. Pelicula, interzisă copiilor sub 15 ani, abundă în limbaj vulgar și explicit, a primit o mențiune specială la festivalul de la San Sebastian, secțiunea dedicată filmelor L.G.B.T. Filmul, o coproducție româno-sârbă, a fost lansat în septembrie 2017. Motivul pentru care cinematograful „Țăranului" îl difuzează abia acum este legat, probabil, de faptul ca februarie este „luna L.G.B.T." în România. Recent, un videoclip al unei piese de genul manea a fost filmat în cadrul Universității București, iar în trecut, astfel de clipuri s-au filmat la Muzeul Satului[13].
Digi 24 - Proteste la proiecţia filmului „Soldaţii. Poveste din Ferentari" de la Muzeul Țăranului Român
După o jumătate de oră de la începerea proiecţiei filmului semnat de Ivana Mladenovic, mai multe persoane au făcut gălăgie şi au proiectat lumini pe ecran, iar poliţia a fost chemată să evacueze sala. Un bărbat a fost escortat, iar alţii au părăsit de bunăvoie sala. În urma acestui incident, proiecţia filmului a fost reluată. Înainte cu o oră de începerea proiecţiei, aproximativ 30 de persoane au protestat în faţa muzeului.
Despre film şi proiecţia lui, Dan Grăjdeanu - cel care a condus manifestaţia paşnică - a spus că a aflat din presă, ba chiar că a venit la chemarea „celor care au pus filmul". „Ei, punând filmul, ne-au chemat. Am venit să apărăm ţăranul român", a explicat el. Grupul este unul organizat. Poartă numele de Frăţia Ortodoxă Sfântul Mare Mucenic Gheorghe purtătorul de Birunţă, iar menirea lui este „de a face fapte bune. [...] Noi, în general, vinerea şi sâmbăta plecăm, ridicăm câte o casă, ajutăm la ridicarea unei biserici, spargem lemne pentru câte un azil de bătrâni, mergem la inundaţii, încercăm să ne bucurăm de clipe frumoase petrecute între oameni cu valori comune făcând ceva util", a spus Dan Grăjdeanu.
Legat de filmul „120 de bătăi pe minut" al lui Robin Campillo, a cărui proiecţie a fost întreruptă duminică seară, tot la cinematograful muzeului, dar şi despre cel al Ivanei Mladenovic, el afirmă că ar fi potrivite spre difuzare în mall-uri. „Nu avem nimic cu homosexualii. Ei, dacă vor să îşi facă ale lor, şi le pot face în intimitatea lor, nimeni nu stă să îi fugărească, aşa cum fiecare îşi face treburile lui în taina lui. Noi avem o problemă cu ridicarea acestor devieri la rangul de virtute. Adică şi ţăranul român şi-a făcut copiii iubindu-se cu soţia lui, dar nu o să vedeţi acum filme pornografice în Muzeul Ţăranului Român, ca să vadă lumea cum s-au făcut copiii. Aşa nici propagandă homosexuală nu trebuie făcută", a adăugat Grăjdeanu. El a precizat că grupul va semna o scrisoare adresată Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, prin care va cere anularea proiecţiei „unor astfel de filme", şi că un alt protest va fi organizat[14].
Aranjamente grafice - I.M.
----------------------------------------------------
[1] https://www.activenews.ro/stiri-social/Cateva-zeci-de-persoane-au-intrerupt-proiectia-filmului-120-bpm-la-MTR.-Oamenii-au-venit-cu-icoane-si-mesajul-%e2%80%9eRomania-nu-e-Sodoma-si-au-cantat-Troparul-Inaltarii-Sfintei-Cruci-.-Pelicula-NU-a-mai-fost-difuzata.-IMAGINI-149094
[2] apud http://www.ziaristionline.ro/2015/06/05/academicianul-nicolae-breban-andrei-plesu-a-fost-secretar-al-partidului-comunist-roman-iar-liiceanu-asistent-dupa-90-umblau-dupa-miliardele-lui-soros-sri-ce-zice-interviu-exploziv/
[3]https://www.cotidianul.ro/andrei-plesu-succesorul-pe-viata-al-lui-george-soros-la-fundatia-pentru-o-societate-deschisa/
[4] https://mtrleaks.wordpress.com/
[5] https://www.cotidianul.ro/cezar-paul-badescu-si-mircea-cartarescu-au-primit-medalia-mihai-eminescu-desi-l-au-denigrat-pe-poet/
[6] https://www.paginademedia.ro/2013/07/de-ce-nu-a-fost-iubit-tudor-giurgiu-cand-era-seful-tvr
[7] http://www.curteadeconturi.ro/Publicatii/Raport_public_2006.pdf
[8] http://tvr.openpolitics.ro/de-ce-a-ajuns-tvr-falit-si-irelevant/
[9] Ibidem
[10] Ibidem
[11] https://www.activenews.ro/stiri-social/Directorul-Liliana-Passima-nu-a-dorit-sa-raspunda-daca-a-autorizat-sau-nu-difuzarea-filmului-120-bpm-la-MTR-si-acuza-protestatarii-ca-i-au-%e2%80%9eagresat-verbal-pe-ceilalti-participanti.-Filmarile-o-contrazic-pe-sefa-MTR.-Filmul-va-fi-reprogramat-149106
[12] https://www.activenews.ro/stiri-social/120-Batai-pe-Minut-149154
[13] https://www.activenews.ro/stiri-social/Protestul-de-duminica-nu-a-impresionat-conducerea-MTR-Joi-studioul-%E2%80%9EHoria-Bernea-a-programat-un-alt-film-care-exalta-homosexualitatea.-Pelicula-deja-premiata-la-un-festival-LGBT-abunda-in-limbaj-EXTREM-de-vulgar-si-manele-149134
[14] https://www.digi24.ro/stiri/diverse/proteste-la-proiectia-filmului-soldatii-poveste-din-ferentari-de-la-mntr-874923