Revista Art-emis
România, Grădina (zoologică) a Maicii Domnului? PDF Imprimare Email
Col. (r) Marin Neacşu   
Duminică, 07 Mai 2017 20:30

Col. (r) Marin Neacșu, art-emisScriam acum câteva luni un articol numit „atelier de educație animalieră" despre modul în care o doamnă muzeograf din Craiova făcea educație copiilor veniți în vizită de „studii" și cum sunt folosiți termenii în necunoștință de cauză.

Secretul lui Polichinelli

Subiectul mi-a fost amintit de un studiu al Uniunii Europene care a constatat că în România anului 2017, 40% din elevi citesc un text fără să îl înțeleagă și unul din doi va fi analfabet profesional. Așa, și? Care e problema? Traian Băsescu a ajuns președinte deși nu a strălucit la învățătură. Mihai a ajuns rege și gângăvește și acuma. Valeriu Zgonea a fost repetent de două ori, dar a fost colegul lui Mihai Viteazul și președintele Camerei Deputaților; Crin Antonescu a fost repetent un an la Facultate, dar a ajuns președinte unui partid și al Senatului; Dragnea a fost repetent în facultate, pe care doar el știe cum a făcut-o și uite-l, ditamai dirijor al Guvernului; Iohannis a ajuns, și el, președinte de țară fără să știe cum, dar mai ales fără să știe să vorbească dar a știut să își „cumpere" case prin fals și uz de fals... pentru că a avut noroc. Să mai amintesc de sutele de parlamentari de meserie frizeri, lăcătuși, auto, șoferi, țiitoare, lingăi etc., etc.?

Qui prodest?

Păi dacă se poate ajunge așa sus fără școală, având noroc, fără să fii în stare să vorbești bine românește, că engleză, oricum vorbești imediat ce ajungi ministru, sau dacă poți ajunge premier or șef al D.N.A. plagiind, de ce să mai meargă la școală elevul român sau de ce să mai învețe? Și se mai pune întrebarea de la cine să învețe, de la profesori care iau note de 2 și 3 la titularizare sau sunt prinși copiind? Păi așa ajung învățători, doamne care refuză să plătească vasele sanguine comandate la Zepter.

De ce să se mai chinuie profesorii să învețe pentru a fi titularizați dacă e suficient să se înscrie în partid, să facă bocancii directorilor de instituții de învățământ sau inspectorilor șefi? Hai să fim serioși, cine e prost să mai învețe atâta vreme cât plagiatul și hoția te fac domn în România? Nu sunt de vină elevii, și profesorii, de vină sunt cei care schimbă miniștrii din 3 în 3 luni și fiecare vine cu propria lege a învățământului, proprii specialiști, analfabeți de partid, cu dublă calificare și doctorate obținute la private în pupinturism și turnătorie, și devin invitați permanenți la televiziuni să ne dea lecții de conduită. Elocvent este cazul domnului Vișan Gelu, fost pedagog la un liceu din Craiova, căutător pe sub fustele elevelor, eliminat din învățământ pentru viol, judecat pentru aceeași faptă, luat sub aripa profesorului Berceanu cel care a vândut Israelului planurile avionului ce se construia la Craiova și grațiat de Băsescu pe care îl slujește acuma cu ardoare. Nu m-ar mira să îl văd pe domnul Vișan într-un viitor guvern de „coaliție națională", ministru la Educație sau chiar la Justiție. De ce nu? Dacă se poate și așa, de ce să mai învețe sau să se perfecționeze profesorii?

Propuneri de ochii lumii

În aceste condiții propunerea U.E. de a fi evaluați sau plătiți profesorii români după rezultatele elevilor sau orice altă propunere care este viabilă într-o țară civilizată, în România va fi sortită eșecului, sau va fi și mai falimentară, pentru că se vor găsi „soluții" de ieșire din criză. Se vor aplica diverse metode care vor face ca elevii proști, dar cu „dedicație" să fie primească note mai mari, vor fi promovați toți, indiferent de nivelul cunoștințelor, numai să nu fie profesorul „bun" sancționat, iar profesorii „răi" recalcitranții care nu participă la viața politică a țării, care nu se vor înscrie în partid sau nu vor „achiesa" la metodele directorilor vor fi sancționați și nu vor fi promovați etc., etc. Ce va face U.E. atunci, va veni să schimbe directorii de școli, inspectorii sau primarii? Absurd. Ceea ce poate face U.E. acum este să nu mai dea girul papagalilor din fruntea țării și să nu mai laude toți baschetbaliștii care vin să le vorbească în romglish despre lupta anticorupție în România.

Apropo de papagali, se spune că noi românii trăim în Grădina Maicii Domnului, dar mă întreb dacă nu cumva Maica Domnului avea o Grădină Zoologică, pentru că românii în ziua de azi, grație sistemului educațional „avansat", se poartă ca măgarii, beau ca porciI, ies la vot sau proteste ca oile, muncesc ca boii, se uită la un radical ca vițelul la poarta nouă, vorbesc ca papagalii, se îmbracă ca maimuțele, urlă ca leii și fug de răspundere, ca dracuʼ de tămâie. La mai trebuie educație?

Concluzie

Ceea ce se întâmplă acum în învățământul românesc, rezultatele elevilor și ale profesorilor, analfabetismul care câștigă teren pas cu pas, toate acestea, nu țin în fond de moștenirea genetică a românilor, nici de lipsa de implicare a părinților, elevilor și profesorilor. Ele sunt, în principal, rodul și consecința politicii educaționale a celor ce ne-au condus de aproape 28 de ani, a repetenților, „modelelor" branconerilor, sâsâiților, rârâiților, bâlbâiților, almanahilor, maneliștilor și cocălarilor, care au invadat Parlamentul, guvernele, viața politică, socială și emisiunile tv. Au arătat copiilor unde pot ajunge dacă fac ca ei. Ce poate face un părinte sau un profesor bine intenționat în fața copilului, cum să îi spună că are nevoie de carte și educație ca să reușească, când copilul îi spune: „dar ce, Băsescu, Zgonea, Vanghele, Becali, Guță, Columbeanca, Mutu, Eba, au fost fruntași la învățătură?". Și ce poate să facă U.E. în fața acestei armade anti-cultură? Și să fim totuși realiști, acest lucru convine de minune Uniunii Europene, pentru că, cu cât vom fi mai analfabeți, cu atât vom fi mai ușor de prostit, dirijat, supus, furat și exploatat. Studiul nu este făcut pentru a ne ajuta ci pentru a arăta și altora de ce România trebuie condusă „de la centru", așa cum prietenul strategic ne conduce spre război. Acesta mai întâi ne-a pus să „restructurăm" armata, apoi să distrugem industria națională de apărare, pentru că „n-ar fi fost compatibilă", apoi să ne trimitem copiii să lupte pentru ei pe pământuri străine, să cumpărăm tehnică second hand din cimitirele lor militare, iar în final, ne-au pus să îi rugăm să ne ocupe țara cu baze militare, tehnică și personal, pentru că noi nu suntem în stare să ne apărăm singuri așa cum cei care conduc U.E. au constatat acuma că nu suntem în stare să ne mai „educăm" e nevoie de legile lor de îndobitocire. Până la urmă o să ne ceară să ne desființăm sistemul educațional național, pentru că oricum scoate proști cu diplomă sau tâmpiți, cum spunea președintele tuturor tâmpiților și să ne trimitem copiiI la Paris ca să învețe... „nodul la cravată cum se face". Istoria se repetă.

footer