Revista Art-emis
PDF Imprimare Email
Redactia ART-EMIS   
Duminică, 17 Ianuarie 2016 20:15

?colariV? prezent?m un colaj despre ac?iunile Guvernului Ciolo? īmpotriva poporului romān prin imbecilizarea genera?iei tinere ?i transformarea ei īn robo?i umani, u?or de controlat. M?surile urmeaz? s? fie aplicate „pe t?cute", pentru c? a?a sunt ordinele venite de la Bruxelles, iar actualul guvern - mai nociv decāt altele - nu se afl? īn slujba poporului romān, ci se manifest? ca instrument criminal a Noii Ordini Mondiale. P?rin?ii au datoria ?i obliga?ia s? r?spund? cu fermitate acestor atentate la asasinarea Neamului Romānesc, s? cear? anularea punerii lor īn practic?. (Ion M?ld?rescu).

Ne a?teapt? zile „bune": se reduc orele de romān?, istorie ?i geografie ?i se scoate limba latin? din ?coli[1]

Cu doar cāteva zile īnainte de Cr?ciun, cānd lumea era agitat? cu preg?tirile de s?rb?tori, cu zile libere ?i mini vacan?e, Ministerul Īnv???māntului s-a gāndit s? propun? o nou? lege care s? „īmbun?t??easc?" sistemul de īnv???mānt gimnazial īn ?colile din Romānia: scoaterea din programa ?coalar? a limbii latine ?i reducerea (dac? s-ar putea la maxim) a orelor de limb? romān?, istorie ?i geografie. Ca s? fie totul cāt de cāt transparent ?i legal, Ministerul a invitat la dezbatere public? aceast? propunere de reorganizare a programei ?colare. ?i cum toat? lumea numai la legi ?i reorganiz?ri nu se gāndea īnainte de Cr?ciun, iat? cum trec zilele ?i s?pt?mānile f?r? ca cineva s? sesizeze aceast? abera?ie pe cale de a deveni realitate. Ca s? se acopere ?i s? nu poat? spune nimeni c? Ministerul nu-?i faca treaba corect fa?? de opinia public?, īntr-un comunicat de pres? pierdut pe birourile īnchise ale celor pleca?i īn vacan?a de Cr?ciun, scria: „Calendarul dezbaterii publice: 23 decembrie 2015 - 23 ianuarie 2016: punerea proiectelor de planuri-cadru īn dezbatere public?; 22 decembrie 2015 - 22 ianuarie 2016: consultare online; colectarea datelor prin intermediul chestionarului online; 4 – 22 ianuarie 2016: dezbateri fa?? īn fa?? la nivel jude?ean; „colectarea feed-back-ului" īn urma dezbaterilor fa?? īn fa??; 23 ianuarie - 7 februarie 2016: analiza propunerilor primite īn cadrul procesului de consultare ?i revizuirea proiectului de plan-cadru; 8-10 februarie 2016: validarea din punct de vedere ?tiin?ific a proiectului revizuit de plan-cadru de comisia de validare; avizarea de I.S.E.". (informatia-zilei.ro)

„Dezbateri" de care nu a auzit nimeni

Din cele scrise mai sus ne putem da seama de ce se cere mic?orarea orelor de limba romān? īn ?coli, pentru c? nici ei, cei ce lucreaz? la acest minister, nu st?pānesc limba matern?. Cum este posibil ca de la institu?ia avizat? s? coordoneze sistemul de īnv???mānt, menit? s? spun? copiilor ce ?i cum este corect, s? se foloseasc? termeni precum „feed-back-ul"? A?adar, cu 2 zile īnainte de Cr?ciun se lansa o invita?ie oficial? la o serie de dezbateri de care nu a auzit nimeni ?i care probabil vor avea loc doar īn prezen?a celor ce ?i-au propus s? distrug? tot ce are mai de pre? un popor: limba ?i istoria. Iat? ce propune Ministerul īn locul orelor de limba romāna, istorie ?i geografie scoase din program?:
Educa?ie pentru drepturile copilului (clasa a V-a) ;
Educa?ie intercultural? (clasa a VI-a) ;
Educa?ie pentru cet??enie democratic? (clasa a VII-a) ;
Educa?ie economic? (clasa a VIII-a).

Masacrarea sistemului de īnv???mānt din Romānia

Amintitul comunicat lanseaz? ?i o invita?ie, de care iar nu a auzit nimeni, nu se face nici un fel de mediatizare, tocmai pentru a trece neobservat? astfel ca min?ile luminate de la Ministerul Īnv???māntului [?i (ne)Educa?iei - n.r.] s?-?i poat? pune īn practic? proiectul revolt?tor ?i distructiv: „Pān? pe 23 ianuarie 2016, to?i cei interesa?i: cadre didactice, speciali?ti īn curriculum, elevi, p?rin?i sau reprezentan?i ai societ??ii civile, sunt invita?i s? participe la aceast? consultare public? ?i s? exprime puncte de vedere, sugestii ?i propuneri prin completarea unui chestionar online"[2]. „Documentele puse īn dezbatere nu prev?d transdisciplinaritatea despre care se vorbeste īn Legea educa?iei īn vigoare din 2011. Amintim c? de doi ani elevii sus?in la nivel na?ional test?ri transdisciplinare la clasa a VI-a: este vorba despre evalu?rile na?ionale de la finalul clasei care nu sunt trecute īn catalog ?i care presupun evaluare transdisciplinar? la Limb? ?i comunicare (prin testare la Limba ?i literatura romān? + Limb? modern?) ?i la Matematic? ?i ?tiin?e ale naturii (testare la Matematic? + Fizic? + Biologie). De altfel, lipsa unui cadru care s? prevad? explicit transdisciplinaritatea a fost cauza cel mai des invocat? pentru rezultatele extrem de slabe pe care le īnregistreaz? elevii romāni la testele PISA"[3]. Cum nimeni nu se agit? (sunt foarte pu?ine institu?iile media care au preluat acest comunicat de pres?, iar la emisiunile TV nu se aude nimic) se pare c? dupa 23 ianuarie vom asista la o nou? masacrare a sistemului de īnv???mānt din Romānia. Cāt de departe se va ajunge nu ?tim, dar īnceputul pare promi??tor. Oare ce program interna?ional se va folosi de data aceasta īn ?colile din Romānia: cel Norvegian, Olandez sau chiar Britanic unde se pred? īncepānd cu gr?dini?a, īn termeni cāt mai pozitivi ?i demni de urmat, totul despre sex ?i homosexuali[4] sau sistemul American, ?ara cu unul dintre cele mai ridicate grade de analfabetism din lume? National Geographic a realizat o serie de sondaje pentru a īncerca s? trag? un semnal de alarm? īn S.U.A. īmpotriva gradului alarmant de ne-educa?ie. Īntr-unul din sondaje, 48 % din cei intervieva?i nu au ?tiut s? arate pe harta S.U.A. unde este ora?ul New York[5]. „Este descurajant s? observi atāt de mul?i tineri care au atāt de pu?in? īn?elegere fa?? de lumea īn care tr?im" a declarat Robert Pastor, vice pre?edinte al departamentului de Rela?ii Interna?ionale de la American University din Washington, D.C, īn urma acestor sondaje. Probabil c? acolo vrem ?i noi s? ajungem cu tān?ra genera?ie - la momentul īn care s? nu ?tie nici m?car unde este Bucure?tiul pe harta ??rii pentru ca nu vor ?ti s? citeasc? o hart? ?i vor fi mult prea ocupa?i de telefoane ?i tablete unde s?-?i posteze fotografiile indecente drept o mare realizare.

Revolta profesorilor de istorie de la Neam?[6]

Dup? scoaterea Latinei din ?coli ?i dup? ce au redus orele de Limb? Romān?, „tehnocra?ii" lui Sörö? nenorocesc ?i predarea istoriei. Tehnocra?i lui Sörö? sunt acuza?i de profesorii de istorie de „dezinteresul total fa?? de problema form?rii con?tiin?ei na?ionale la tineri, fa?? de valorile na?ionale ?i universale, fa?? de memoria identitar?". Tehnocra?ii lui Sörö? vor s? distrug? cultura, tradi?iile, respectul si cinstirea memoriei īnainta?ilor, con?tiin?a na?ional? adic? vor sa ne distrug? ca popor.

„Am ajuns la pragul de jos al demnit??ii na?ionale !"

Asocia?ia Profesorilor de Istorie din Neam? solicit? printr-o scrisoare deschis? s? se prevad? īn planurile-cadru de īnv???mānt, la toate clasele, īncepānd de la a V-a ?i pān? la a XII-a, indiferent de profil ?i filier?, a dou?-trei ore de istorie. O alt? cerere este introducerea ca prob? obligatorie la examenul de bacalaureat la toate profilele ?i filierele de la nivel liceal. Īntre cele ?apte puncte se cere refacerea curriculei de istorie - programele pentru clasele de la a IV-a la a XII-a, cu respectarea principiului cronologiei istorice care s? includ? ?i referiri la valori ?i simboluri perene romāne?ti, la rolul Bisericii īn istoria na?ional? ?i principalele etape ale culturii romāne?ti. Propunerile lansate īn dezbatere public? de Ministerul Educa?iei cu privire la planul-cadru pentru īnv???māntul gimnazial nu īi mul?umesc īn niciun fel pe profesorii de istorie. Asocia?ia reprezentativ? a dasc?lilor care predau aceast? disciplin? īn jude?ul Neam? a luat atitudine printr-o scrisoare deschis? īn care condamn? „dezinteresul total fa?? de problema form?rii con?tiin?ei na?ionale la tineri, fa?? de valorile na?ionale ?i universale, fa?? de memoria identitar?". Cea mai mare dolean?? a profesorilor este introducerea a minim dou? ore de istorie pe s?pt?mān? īn planul-cadru al īnv???māntului la gimnaziu, o cerin?? care nu este respectat? īn nici una din cele trei variante propuse de Ministerul Educa?iei pentru clasele V-VII. „Nu este nici prima, nici ultima ac?iune pe care o facem. Īn septembrie am avut un proiect la care au participat oameni de seam?, istorici, profesori universitari care s-a finalizat cu Memorandum-ul de la Neam? , unde s-au identificat caren?ele educa?ionale provocate de num?rul redus de ore de istorie pentru īnv???mīntul gimnazial ?i liceal. Acel apel nu a avut rezultat, am lansat ?i aceast? scrisoare deschis? ?i am consulatat ?i colegii din ?ar?, iar mar?i, 12 ianuarie voi trimite punctul lor de vedere la minister", spune Elena Preda, inspector ?colar ?i cadru didactic la Colegiul Na?ional ?tefan cel Mare din Tārgu Neam?.

„Sunt t?iate elementele identitare ale poporului romān: limba romān? ?i istoria"

Profesorii din Neam? sus?in c? au īncercat s? aduc? toate argumentele posibile pentru reintroducerea a m?car dou? ore de istorie pe s?pt?mān? la gimnaziu, īns? eforturile lor au fost īn zadar. „Suntem singura ?ar? din Europa unde istoria se pred? o or? pe s?pt?mān?, Romānia a ajuns la pragul de jos al demnit?tii na?ionale. Ultima dat? au fost dou? ore īn anul ?colar 1995-1996, acum 20 de ani. Pe noi ne deranjeaz? c? sunt t?iate exact elementele identitare ale poporului romān: limba romān? ?i istoria. Acum v?d c? apar probleme ?i cu limba latin?. [...] Nu este nici prima, nici ultima ac?iune pe care o facem. Īn septembrie am avut un proiect la care au participat oameni de seam?, istorici, profesori universitari care s-a finalizat cu Memorandum-ul de la Neam?, unde s-au identificat caren?ele educa?ionale provocate de num?rul redus de ore de istorie pentru īnv???mīntul gimnazial ?i liceal. Acel apel nu a avut rezultat, am lansat ?i aceast? scrisoare deschis? ?i am consulatat ?i colegii din ?ar? ?i voi trimite punctul lor de vedere la minister", spune Elena Preda, inspector ?colar ?i cadru didactic la Colegiul Na?ional „?tefan cel Mare" din Tārgu Neam?.
-----------------------------------
[1] M?d?lina Corina Diaconu http://www.cunoastelumea.ro/ne-asteapta-zile-bune-se-reduc-orele-de-romana-istorie-si-geografie-si-se-scoate-limba-latina-din-scoli/
[2] informatia-zilei.ro
[3] hotnews
[4] huffingtonpost.com
[5] sondaj realizat de „Roper Public Affairs pentru National Geographic Society".
[6] Florin Jbanca http://adevarul.ro/locale/piatra-neamt/revolta-profesorilor-istorie-plecat-neamt-am-ajuns-pragul-jos-demnitatii-nationale-1_5693f00937115986c661416a/index.html

footer