Revista Art-emis
Dublu „V”, cu întrebare pentru pricepuţi PDF Imprimare Email
Marian Ioan   
Miercuri, 06 August 2014 20:03

Contraamiral Fl. (r) Marian Ioan, art-emisNu îmi propun să critic programul guvernului în domeniul învăţământului. Nu mă pricep şi n-am nici date. Nici nu îmi propun să analizez prestaţia ministrului de resort. Nici mãcar nu ştiu cine-i ăla, dacă om mai avea un astfel de ministru. Scriu aceste rânduri în urma maldărului de mesaje care circulă pe net, în care este deplânsă starea învăţământului românesc, „lacrimile” fiind însoţite de o căruţă de date, analize, interpretări, statistici, etc. Un singur lucru lipseşte şi anume cel care constituie, în opinia mea, principala cauză a decăderii învăţământului, toate celelalte fiind doar consecinţe ale acesteia. O spun, nu pentru cã aş avea „vreun dinte” împotriva dascălilor, ci, dimpotrivă, pentru că mi-am divinizat învăţătoarea şi o bună parte dintre profesorii pe care i-am avut, începând de la şcoala elementară şi terminând cu facultatea.

Cauza decăderii învăţământului este aceea că, în zilele noastre, cei mai mulţi dintre cei care se apucă de profesorat o fac fiindcă aşa vor ei, nu fiindcă asta le-ar fi vocaţia. Care-i diferenţa? Este uriaşă în planul consecinţelor asupra învăţăceilor. Cei care se fac dascãli pentru că au vocaţie se apleacă asupra elevului, îi descoperă mecanismul prin care el înţelege şi-i oferã cunoştinţele într-o manieră în care elevul le înţelege. Cei care se fac dascăli doar din proprie voinţă, pretind ca elevul să facã eforturi pentru a înţelege ceea ce ei vor să le transmitã. Sau, altfel spus, primii sunt cei datorită cărora menirea sistemului de învăţământ era aceea de „a-i învăţa pe elevi” pe când ceilalţi sunt cei care consideră că ei există pentru ca „elevii să înveţe” de la ei.

Amândouă încep cu „v”, şi „voinţă” şi „vocaţie” dar tot cu „v” începe şi „vai” de capul elevilor care au dascăli pe cei ce au ajuns dascăli doar din „vrere”, nu din vocaţie! Din nenorocire, numărul acestora este în continuă creştere. Printre altele şi pentru faptul că managementul învăţământului a fost dat pe mâna unora care au ajuns ce au ajuns doar fiindcă „aşa a vrut muşchii lor”, nicidecum pentru că ar fi avut vocaţie.

Întrebare pentru pricepuți

Presa românească gâlgâie de știri referitoare la sancțiunile economice impuse Rusiei de U.S.A. Întrucât, atunci când se stabilesc relații economice, nimeni nu le stabilește doar ca să câștige celălalt, ci toată lumea le stabilește pentru a câștiga, este la mintea cocoșului că impunerea acelor sancțiuni va avea efecte și asupra părții impunătoare, adică asupra U.S.A.. Despre chestiunea asta, presa românească nu ne spune nimic! Acuma vin eu, aplic metoda Întunecatului și întreb: cum și de unde compensează U.S.A. pierderile pricinuite de sancțiunile pe care le impune Rusiei?. Pe mine mă interesează foarte mult răspunsul la această întrebare, pentru că vreau să-mi dau seama dacă România își poate permite să urmeze modelul american, așa cum ne tot îndeamnă cohortele de anal-iști politico-militari care fac muncă voluntară în presa românească. Sau… nu e voluntară!?! Îi aștept pe pricepuți să mă destupe și pe mine. Ei par că dețin tot adevărul și chiar mai mult, susţin că au... „vocaţie”! Miram-aş!

footer