Revista Art-emis
Noua podoab? feminin?, barba PDF Imprimare Email
Ing. Ovidiu M. Curea   
Duminică, 18 Mai 2014 12:19

Eurovision cu barba, art-emisIn locul suavului, īncānt?rii ?i al visului, Eurovision 2014 a impus grotescul, scabrosul ?i co?marul

Eurovision 2014, va r?māne īn istorie ca momentul de lansare a unei noi mode feminine. Pe lāng? podoabele cu care urma?ele Evei obi?nuiau dintotdeauna s? se īnfrumuse?eze, pe lāng? br???ri, pe lāng? cercei, inele, bro?e ?i coliere, iat? c? la Eurovision a fost lansat? noua podoab? feminin?, barba. Ca s? ne scoat? din derut? ?i din dezgustul retrograd mergānd pān? spre grea??, dup? ce am dat cu ochii de cānt?re?ul/a?a din Austria, iat? c? reprezentanta juriului din aceea?i ?ar? s-a gr?bit s? ne arate c? viitorul farmecului feminin va sta de acum īncolo īn frumuse?ea b?rbii, ca dovad? elocvent? pavoazāndu-?i chiar ea fa?a cu p?roasa podoab?. Este, deci, de a?teptat ca de acum īncolo īn magazinele de bijuterii ?i de cosmetice s? apar? cāt de curānd b?rbi de diferite culori care s? poat? fi frumos asortate la culoarea p?rului (de pe cap), la rochii, la po?ete, la pantofi. Farmaci?tii ī?i vor da toat? silin?a s? scoat? pe pia?? ?i s? promoveze īn reclamele de la televizor ?i de pe internet medicamente cu hormoni, pe care cele mai ambi?ioase reprezentante ale sexului frumos s? le ia dup? sfatul medicului, de trei ori pe zi, dup? sau īnainte de mese, ca s? le creasc? barb? ?i s? se vindece īn felul acesta de neajunsul obrazului lis. Ca s? aib? astfel barba lor natural?, nemaifiind obligate s? recurg? la implanturi dureroase ?i nedurabile sau la procedeele ieftine ?i vulgare prin care s? li se lipeasc? b?rbi artificiale. Coafezele vor fi instruite cu noi tehnici de aranjare a b?rbilor. B?rbi ascu?ite, b?rbi late, b?rbi mai scurte (num?rul 1, 2 ?i 3), b?rbi mai lungi (num?rul 4, 5, 6 …), b?rbi cārlion?ate sau b?rbi drepte, b?rbi īmpletite sau desp?r?ite īn dou? ?i legate de dup? gāt etc.

Nici gānd c? vor disp?rea cosmeticele. Ele se vor adapta noilor cerin?e. Vor ajuta femeile s? aib?, dup? preferin??, b?rbi moi, b?rbi suave ?i pufoase sau b?rbi tari ?i ?epoase, b?rbi parfumate ?i b?rbi colorate īn diferite culori ?i nuan?e. Īnainte, femeia cu barb? era plimbat? cu circul ?i ar?tat? prin tārgurile de provincie ca pe o curiozitate dr?ceasc? de care unii se cruceau, iar al?ii se rādeau. V? da?i seama ce īnapoiat? era lumea pe vremea aceea? S? „te rāzi” de femeia cu barb??! Retrograzi ca ?i noi, cei de acum, care strāmb?m din nas ?i ne rigidiz?m stupid cānd ne imagin?m so?iile, logodnicele sau prietenele noastre cu barb?. Cum o s? le mai pup?m? Pe barb? sau pe frunte? ?i dac? au barb?, pilozitatea lor se va opri numai aici? La obraz? Sau se va extinde ?i la māini ?i la picioare ?i la piept ?i la spate?

Noul model de frumuse?e feminin??

Judy din „Tarzan, fiul junglei” ar putea deveni noul model de frumuse?e feminin?? ?i cu cine s-ar c?s?tori atunci Tarzan, cu Jane sau cu Judy? Se va schimba scenariul? Da, īntrebarea este cam tenden?ioas?. Bineīn?eles c? Tarzan s-ar c?s?tori tot cu Jane, doar c? Jane ar avea barb? ca Judy. Dar, tocmai aceasta, ar zice unii, īnsemn? egalitatea ?i libertatea absolut?. Ca īn natur?! Ca īn jungl?? To?i liberi ?i egali. L?sānd gluma la o parte ?i neintrānd īn dezbateri filozofice asupra contradic?iei dintre cele dou? no?iuni, cum c? oamenii care tr?iesc īmpreun? nu pot fi īn acela?i timp ?i liberi ?i egali unul fa?? de cel?lalt, m?rturisesc faptul a īnceput s? m? irite īndemnul obsesiv la toleran??, f?r? a se preciza fa?? de cine, de ce, cānd, cum ?i cāt s? se manifeste aceast? toleran??. R?spunsul r?stit care ni se bag? pe gāt la repezeal? de c?tre promotorii īnfoca?i ai a?a - zisei toleran?e este „toleran?a majorit??ii fa?? de minorit??i”. Īn sens unic ?i absolut. Majoritatea nu trebuie s? agreseze prin for?a num?rului minoritatea, nici fizic, nici sentimental, nici cultural, īn nici un fel. De acord, dar, īn sens invers, minoritatea poate agresa majoritatea prin nerespectarea culturii, obiceiurilor, moralit??ii, conven?iilor, sentimentelor acesteia, b?tāndu-?i joc de ele? Nu am nimic nici cu transexsualii, nici cu homosexualii. Am toat? īng?duin?a pentru ace?tia. S? fac? ce vor īntre ei ?i cāt vor, dar s? nu vin? peste noi ?i s? jigneasc? esteticul nostru pornit din īns??i natura func?ional? a speciei umane evoluate ?i s? ne impun? grotescul, scabrosul ?i co?marul īn locul suavului, īncānt?rii, ?i al visului.

Ce face fiecare la el acas? este mai mult treaba individului decāt a societ??ii, dar ce face individul īn societate este mai mult treaba societ??ii decāt a individului. Subscriu cu īntreaga fiin?? ideii decente de toleran??, dar m? īmpotrivesc cu toat? for?a acceselor sus?inute de impertinen??, nesim?ire ?i grobianism.

                                          

footer