Revista Art-emis
Management cauzator de moarte PDF Imprimare Email
Col. (r) Marin Neacşu   
Joi, 30 Ianuarie 2014 19:21

Col. (r) Marin Neacşu, art-emisSistemul acoperă incapacitatea, lipsa de voinţă şi interes în eradicarea corupţiei

Ultimul eveniment petrecut în România, respectiv accidental aviatic din Cluj cu avionul echipajului medical,  pe lângă tragismul celor implicaţi direct şi familiilor lor, a scos la iveală tragismul unei naţii. Televiziunile încearcă acuma să caute explicaţii, să pună cap la cap unele date pentru a vedea nu cine este vinovat ci pe cine se poate da vina. La fel fac şi oficialităţile intrate acuma în şedinţe sau în vrie, ca să folosim un termen de specilitate, încercând să găsească urgent un „Acar Păun” care să nu fie din structura lor şi să tacă, să nu vorbească mai mult decât trebuie. Asta se caută acum, modalitatea şi omul care să preia vina, nu cauzele dramei pentru că astea se ştiu. Deci toate şedinţele şi analizele  au scopul găsirii „acarului” care să scoată castanele din foc pentru a salva vinovatul. Adevăratul vinovat nu este nici pilotul, nici avionul de 40 de ani, nici vremea, ci vremurile şi şi oamenii care ne conduc. Cu fiecare zi apar dovezi, nu ale (in)competenţei conducerilor diferitelor structuri ci lipsa de voinţă, lipsa de interes, „mi-se-rup-ismul” politic, dispreţul şi indolenţa cu care sunt trataţi cetăţenii şi drepturile lor. Acum două luni a fost cazul medicului de la spitalul din Ploieşt, care spunea lucrurilor pe nume cu privire la sistem. S-a făcut anchetă, s-a ajuns la concluzia că nu se confirmă cele spuse de medic şi că lucrurile sunt O.K.. La două luni, de la cele întâmplate, în spital se practică aceleaşi obiceiuri: ieri un pacient înternat la „urgenţă” la acelaşi spital, cu comoţie cerebrală a fost ţinut şase ore până să fie băgat în seamă şi apoi i s-a dat o listă cu medicamentele pe care trebuia să şi le cumpere. Astă vară la un liceu din capitală s-a reclamat şi dovedit un caz de dare de mită, la bacalaureat. S-a făcut anchetă, a fost pedepsită profesoara sau directoarea pentru că era pila unui politician neagreat şi... atât. Acum două săptămâni s-a iscat un nou scandal în acelaşi inspectorat şcolar, cu bani luaţi de profesori de la elevi şi părinţi. A urmat ancheta şi... până la urmă, vinovaţi au fost găsiţi părinţii, iar plângerile lor „nu se confirmă!”. De fapt nu se confirmă pentru că nu profesorii sunt de vină, nici părinţii, ci sistemul care acoperă incapacitatea şi lipsa de voinţă şi interes în eradicarea corupţiei.

În funcţii de conducere au fost numiţi o serie de incompetenţi

Acum avem acest tragic caz, care va găsi un „Acar Păun” dar nu un vinovat, până la urmă se va încheia fără vinovaţi, pentru că vinovaţi nu sunt nici cei de la ambulanţă, nici cei de la I.S.U., nici piloţii, vinovaţi sunt cei care conduc statul şi nu vor efectiv să pună lucrurile la punct. În funcţii de conducere au fost numiţi o serie de incompetenţi aserviţi politic, iar „cineva” a avut grijă ca toate greşelile şi lipsa de interes ale acestora să fie cocoloşite şi acoperite. Dar gravitatea faptei este mult mai mare, pentru că acţionând astfel, conducerea guvernului, miniştrii, legiuitorii, organele abilitate să salveze acest neam şi să aibă grijă de cetăţeni, practic îi omoară cu zile, prin legile pe care le votează şi le promovează, prin proasta gestionare a fondurilor şi a bugetului statului, prin lipsa de interes faţă de educaţia, sănătatea şi viaţa românilor, prin acceptarea unui „Codex Alimentarus” care ne omoară voit, prin otrăvirea apelor folosite de companiile interesate de gazele de şist, prin acceptarea deşeurilor toxice ale altor ţări pe teritoriul ţării, prin subordonarea intereselor naţionale altor interese străine ale unor companii private sau oficii străine şi alte multe asemenea atentate la viaţa românilor. Ceea ce face conducerea acestei ţări nu este o greşeală, nu este incompetenţă, nu este incapacitate, este premeditare, este acţiune făcută cu bună ştiinţă. Aruncatul pisicii de la sănătate la transporturi, de la transporturi la interne, de la interne la S.T.S., de la S.T.S. la telefonie, de la telefonie la meteorologie, de la meteorologie, la primărie, este nimic altceva decât metodolgia clasică prin care se spală toţi pe mâini şi se lungeşte boala până moare pacientul şi se plictiseşte sau uită lumea de incident. Accidentul acesta arată, o dată în plus, că acest guvern ca şi cele precedente nu face altceva decât ne omoară cu zile, ne lasă să murim în sărăcie, în frig, în zăpadă sau în căldură, în timp ce ei fac şedinţe şi caută „acari”.

Culmea ironiei şi a bătăii de joc la adresa românilor

Ponta i-a cerut lui Oprea un raport. Ce raport? Ar trebui să îi ceară demisia, nu raportul, pentru că Oprea, în calitatea de viceprimministru cu atribuţii de „apărare” şi „interne”, - adică exact instituţiile care ar fi trebuit să acţioneze -, este cel abuilitat să organizeze, să coordoneze şi să conducă, la cel mai înalt nivel. Nu a procedat astfel sau a făcut-o defectuoas Mai toată lumea, comentatorii de la televiziuni se miră cum de autorităţile „nu au fost în stare” să afle toate datele şi să ia măsurile necesare. Nu aceasta este întrebarea sau problema. Problema este că s-a manifestat o lipsă de interes totală, că activităţile au fost conduse de consilieri sau secretari de stat numiţi politic care provin probabil din acelaşi mediu ca şi domnul „Auto”, ajunşi pe unde au ajuns, paraşutaţi cu ajutorul lui „Nea Ilie de la sculărie”, secretar de partid pe la Cocargeaua din Deal, Năeni sau mai ştiu eu pe unde. Oprea trebuie demis, pentru că el este coordonatorul tuturor serviciilor care au atribuţiuni în astfel de activităţi, şi apărare şi interne şi S.R.I. şi S.P.P. şi S.T.S. Şi să îi ia cu el şi pe Duşa şi pe celelalte capete vinovate. Dar ce face domnul prim-ministru? Îl numeşte pe Oprea, principalul vinovat, să conducă o comisie de anchetă care să elucideze... cauzele accidentului! Nu este culmea ironiei şi a bătăii de joc la adresa românilor? La ce ne putem aştepta?

În cazul elicopterului israelian prăbuşit în Bucegi, în 2010, au fost alertate elicoptere şi forţe impresionante şi a fost localizat imediat locul prăbuşirii aparatului

Se lăuda acum 3 ani de zile, şeful S.T.S., că în 15 secunde poate identifica un apel dat către 112, cu o eroare de 2 m. Dacă apelul trimis de la avion a fost identificat şi localizat în 15 secunde, de ce a fost nevoie de 6 ore să se ajungă acolo? De ce un pădurar a reuşit să ajungă la locul accidentului la o oră după ce a fost anunţat iar seriviile specializate nu? A luat cineva contactul cu primăriile comunelor din zonă pentru a-i anunţa informa şi cere sprijinul, la 15 minute după ce s-a întâmplat incidentul? Dacă nu, de ce? Ce măsuri au luat dacă nu au anunţat comunele din zonă? Ce a făcut S.T.S. după localizarea apelului? Ce fel de „localizare” a făcut S.T.S. dacă a venit cu două localizări diferite cu o eroare de cel puţin 7 km, la ore bune după accident? Pe mine mă localizează imediat şi stau cu ochii pe mine „ca pe butelie”, dar un avion căzut nu poate fi reperat pentru că nu prezintă interes. Domnii de la S.T.S. sunt interesaţi de cei care scriu articole despre conducerile de partid şi de stat, nu de oamenii aflaţi în pericol. S.T.S., în timp ce oamenii erau în frig şi mureau de hipotermie, dar şi astăzi, stătea călare pe cuiul cătării să vadă „ce vrăji a mai făcut nevastă-mea”. Şi această monitorizare a paginilor mele şi a articolelor se întâmplă nu de ieri de azi. Într-un fel mă simt vinovat pentru că ieri, când toată lumea căuta avionul dispărut, S.T.S. mă căuta pe mine. Revin şi susţin că problema nu o constituie incompetenţa sau imposibilitatea tehnică în depistarea şi localizarea locului accidentului ci lipsa de interes şi mi-se-rup-ismul de care au dat dovadă cei care trebuiau să coordoneze activitatea de căutare salvare. Îmi amintesc cazul elicopterului israelian prăbuşit în Bucegi în 2010 în condiţii de mediu la fel de vitrege, chiar dacă vara şi într-o zonă mult mai inaccesibilă. Ce s-a întâmplat atunci? Au fost alertate elicoptere şi forţe impresionante, a fost localizat imediat locul prăbuşirii aparatului, dar datorită vizibilităţii reduse, datorată ceţii şi locului împădurit nu s-a putut obţine contact vizual cu locul prăbuţirii, decât după două ore de la accident. La 15.30 s-a pierdut contactul cu elicopterul, iar la 17.45 un elicopter al M.Ap.N. a localizat din aer epava elicopterului prăbuşit. Deci la 2 ore şi 15 minute au identificat vizual epava elicopterului. Atunci s-a putut! Atunci deşi ploua şi era ceaţă - chiar şi ora este aproape aceeaşi -, s-a găsit epava în două ore, iar localnicii nu au fost lăsaţi să participe la căutare. Doar un grup de „elevi “ paranormali de origine israeliană aflaţi „întâmplător” în zonă au fost lăsaţi să ajungă la locul faptei.

Propun introducerea în codul penal a infracţiunii de „management cauzator de moarte”!

De data asta, însă, nefiind vorba de cetăţeni străini, nu a fost nevoie de măsuri speciale, nu au fost solicitaţi sau trimişi militarii, sau au fost trimişi aiurea, cine mai ştie? Mă întreb ce ce măsuri s-ar fi luat dacă printre cei căzuţi s-ar fi aflat un preşedinte de partid de la vre-o filială a U.S.L., U.D.M.R. sau un parlamentar „auto”? Ce măsuri s-ar fi luat? Acest accident arată evident că dacă nu eşti „cineva” şi nu însemni „ceva” pentru conducerile de partid şi de stat, mori cu zile într-o ţară în care statul şi instituţiile sale nu dau doi bani pe cetăţeanul care îi plăteşte taxele din ce în ce mai grele. De astăzi, codul penal pe care voiau să îl schimbe parlamentarii noştri trebuie să introducă un nou termen, o nouă infracţiune „management cauzator de moarte” pentru că cele două persoane au murit cu zile, una din ele cu lacrimile îngheţate pe obraz nu din cauza accidentului ci din cauza prostului management al situaţiei, a lipsei de interes, proastei organizări şi măsurilor inadecvate sau incomplete, luate. Nu Ponta trebuie să ia măsuri aici, nici Băsescu, ci românii! Dacă stăm şi aşteptăm ca Oprea să scoată la iveală adevărul sau Ponta să ia măsuri împotriva vinovaţilor, aşteptăm degeaba. Ar fi ca şi cum le-am cere să îşi facă sepuku  iar ei nu vor nici să-i dea demisia dar să se mai şi bage în puşcărie. Propun introducerea în codul penal a infracţiunii de „management cauzator de moarte”!

footer