Hierofaniile Mihaelei Cristescu PDF Imprimare Email
Loredana Tudor Tomescu, Sidney, Australia
Duminică, 22 Aprilie 2012 13:00
Hierofaniile Mihaelei Cristescu - coperta
O incursiune
„pe tarâmul fericirii, de la capătul lumii"

Ce se întamplă când două lumi se ciocnesc, când încerci să echilibrezi teama de necunoscut cu speranţa într-un „mâine" mai pastelat şi mai plin, când rădăcina smulsă lasă, totuşi, suficientă seva pentru noi lăstari şi muguri într-un loc cu o climă ciudată, fără „White Christmas"? Au loc revelaţii, ochiul se deschide spre înăuntru, al tău şi al oricărui lucru sau fapt ce te-nconjoară... şi „nimicul" capăta sens, valoare, greutate... Profanul întâlneşte sacrul şi se-ncheie armistiţii, teamă şi speranţă, însfârşit, iau loc la masa tratativelor. Şi, în prima faza, se naşte un volum mic, mic, de douăsprezece povestiri scurte, „Douăsprezece hierofanii - Între Australia şi România" care, de data asta, poate numai de data asta, sunt semnate de Mihaela Cristescu. La altă masa a tratativelor, teama şi speranţa altcuiva nasc o nouă carte, sau un nou tablou, sau o nouă sculptură, sau doar o lacrimă şi-un zâmbet... De data asta vorbim de armistiţiile Mihaelei Cristescu, de „împăcările" ei cu sine însăsi şi de emoţia care străbate toate gândurile-rândurile travaliului ei de adaptare în aceasta parte de lume, la antipozi, un „tarâm al fericirii, de la capătul lumii".

O colecţie de douăsprezece texte scurte, impregnate de emoţionante nuanţe filosofice, acest volum semnat de Mihaela Cristescu ne reaminteşte că suntem în permanentă căutare, de multe ori nici nu ştim a ce, până când sufletul sau retina ne sunt „izbite" de înţelesul a ceea ce găsim - sacrul deghizat atât de bine, de obişnuit, de „zilnic", în profan; lectura cărţii ei ne întoarce, de asemenea, către valoarea intrinsecă a ceea ce suntem, a ceea ce ni se întamplă, a ceea ce ni se ia şi a ceea ce ni se dăruieşte. „Sensul" (meaning) ca vector de direcţie. Aceasta culegere este cea de a doua carte a Mihaelei Cristescu (Editura Sf. Ierarh Nicolae, 2012), urmând Hierofaniile Mihaelei Cristescu- coperta 2volumului de poezie, „Noduri", cu care a debutat editorial. „Hierofaniile" Mihaelei Cristescu au ilustraţia semnata de Luminiţa Şerbănescu, artist de origine româna din Canada - mixaj de desene în creion, pictură şi foto-document, fotografii foarte vechi, de familie - expresia concretă, palpabilă a faptului că nu încetăm nici să existăm, nici să fim ceea ce deja suntem doar pentru că schimbăm locul sau lasăm epocile să treaca peste „hierofaniile" fiecăruia dintre noi...

Despre volumul Mihaelei Cristescu, pe coperta a IV-a a cărţii, Sue Crawford, Editor New Writers' Group Inc. (Sydney) afirmă: „... Fiecare «hierofanie» are povestea ei aparte şi personajul ei , «confruntarea» ei de idei; cu toate astea, colecţia în sine se constituie într-o operă de personală şi pătrunzătoare luminiscenţă care merită o traducere de primă clasa în limba engleză".

Notă: Volumul a fost lansat la sediul Consulatului General al României din Sydney, în prezenta echipei consulare şi a mai multor reprezentanţi ai comunităţii române din Sydney. De asemena, la eveniment au participat şi câţiva dintre colegii Mihaelei Cristescu de la grupul literar New Writers, cu Sue Crawford luând cuvântul la lansare, după o deschidere a făcută de George Roca şi un speech al domnului Floricel Mocanu, Consulului General al României la Sydney. footer