Joi, 18 Noiembrie 2010 16:32
Pagini cenzurateNe g?sim īn preajma unei perioade memorabile: au trecut peste ?apte decenii de la declan?area ultimei mari conflagra?ii mondiale, derulat? īntre anii 1939 - 1945, care īn pofida unei imense cantit??i de literatur? de specialitate, continu? s? preocupe cititorul. Atacarea Poloniei de c?tre Germania, apoi de Uniunea Sovietic? au constituit īnceputul dezastrului īn care au fost antrenate, direct sau indirect, toate statele lumii. Finalul īl cunoa?tem (!?), īns? multe din paginile documentelor au fost cenzurate ?i ocultate de posesorii vremelnici, pentru c? „Istoria o scriu īnving?torii!".

„Istoria neamului romānesc n-a fost decāt o lung?, necontenit?, halucinant? hemoragie. Ne-am alc?tuit īntr-un uragan ?i am crescut īntre vifore. Popor de frontier?, luptam ?i muream pentru to?i" - Mircea Eliade

Īn vremea īn care istoria, ca factor de identitate ?i de con?tiin?? na?ional?, este pus? la zid, este denaturat? de c?tre slujitori supu?i vechiului ?i noului regim, care au mistificat-o prin ac?iuni de culise, prin negarea r?d?cinilor ?i a tradi?iilor, o m?rturie nea?teptat? ?i necesar?, un studiu istoric de importan?? na?ional?, conceput pe baza unor investiga?ii sistematice a unor documente autentice, ?i īn lumina adev?rului istoric, o carte-document vine s? īnl?ture falsurile, bījbīiala ?i miturile. Prezentīnd dovezi incontestabile asupra adev?rului istoric ascuns cu bun? ?tiin?? multe decenii, cartea PAGINI CENZURATE, PAGINI OCULTATEcontribui la restabilirea adev?rului istoric. Echilibrul, tenacitatea, acribia ?i patriotismul autorului Ion M?ld?rescu deschid o larg? poart? adev?rului ?i pun īn circuitul public dezv?luirea trecutului cu realit??ile sale jenante, prin intermediul unui volum unic īn m?rturisiri, īn dovezi, documente ?i imagini ?i nu īn ultimul rīnd, unic īn tiparul grafic pe care autorul īnsu?i l-a realizat. Sub aspectul utilit??ii, cartea poate constitui baz? de studiu pentru repara?ia moral? a identit??ii ?i demnit??ii na?ionale a romānilor, dar ?i a altor neamuri europene. Martor atent ?i prompt, Ion M?ld?rescu trimite īn boxa acuza?ilor pe falsificatorii istoriei, aducīnd īn lumin?, din alte perspective ?i cu alt? tonalitate, labirintul enigmatic al trecutului, tocmai ceea ce al?i cercet?tori sau oameni de condei timora?i se eschiveaz? s? afirme, cu privire la istoria neīnv??at? la ?coal?. Enun?īnd limpede ?i sever tot ceea ce īntrune?te valoare de adev?r, Ion M?ld?rescu face parte din categoria de spirite superioare, care scrie f?r? pierderi inutile de timp ?i de energie. Istoria noastr? ?inut? pe īntuneric este acum deferit? justi?iei ?i moralei cititorului, care poate remarca de īndat? c? are privilegiul s? intre īn posesia unor informa?ii ocultate, c? are de-a face cu un amplu rechizitoriu, unul cronologic ?i bine documentat, minat de un serios avertisment. Totodat?, cititorul este īndrumat īn parcurgerea sinuoas? a traseelor istorice reale, īntr-un mers sigur, pe la f?r? de num?r imagini ?i procese de con?tiin??, pe sub iriza?iile momentelor de cump?n? ale istoriei, pe līng? crucile nemuritorilor eroi adormi?i īn gropile comune ?i īmb?ls?ma?i īn p?mīnt īnsīngerat, de la malul Atlanticului pān? la īntinderilor stepelor ruse?ti ?i mai departe, īn insulele Japoniei. Informa?iile ?tiin?ifice cople?itoare, precizia prin care lucrarea ridic? īntunericul l?sat cu bun? ?tiin?? peste lumin?, verticalitatea ?i veridicitatea con?inutului, al?turi de toate celelalte elemente constitutive ale c?r?ii, īl desemneaz? onorant pe autor, ca tipologie uman? ?i ca substan?? patriotic?, īntre cercet?torii na?ionali de valoare incontestabil?. Ion M?ld?rescu nu are complexe īn fa?a motivului istoric, valoarea c?r?ii nu st? īn motive, ci īn tratarea acestora, īn acest scop folosind tehnica transparen?elor ?i a valorii de adev?r istoric.

Pe un fond de revolt? īn fa?a gravelor deturn?ri ale fabrican?ilor de istorie, sub felurite ipostaze, lucrarea se constituie īn mijloc de participare la substan?a patriotismului, dar  ?i de respectare a adev?rului, de īn?elegere, acceptare ?i sacralizare. Cartea nu cuprinde doar evenimente importante din punct de vedere istoric, geopolitic ?i militar, privind conflagra?ia mondial? din 1939-1945 (Pactul odios Hitler-Stalin de la 23 august 1939; Diktatul de la Viena ?i masacrul de la Katyn; 22 iunie 1941 - una dintre zilele astrale ale trecutului nostru recent, cīnd s-au f?cut auzite Proclama?ia c?tre ?ar?, ?i mai cu seam?, Ordinul de zi c?tre armat?: „Osta?i, V? ordon: Trece?i Prutul!"; bombardamentele de la Dresda ?i de la Hiroshima, ambele petrecute īn anul 1945; „cel?lalt" 23 august, 1944 - incontestabil? zi a tr?d?rii na?ionale), ci este structurat? īn detalii exponen?iale, īn scopul propag?rii adev?rului istoric. ?i ast?zi, la ?apte decenii de la debutul ostilit??ilor armate pe fronturile europene, problematica creeaz? controverse īn ceea ce prive?te motiva?ia politico-militar?, precum ?i ra?iunile de stat ale Uniunii Sovietice, S.U.A., Marii Britanii, Germaniei, Fran?ei, Japoniei ?i ale ??rii noastre, la momentul istoric dat. C?utīnd s? restabileasc? adev?rul prin dezv?luiri ?ocante, pe care opinia public? nu avea cum s? le cunoasc? decīt tangen?ial, domnia sa vine īn sprijinul reputa?iei na?ionale, c?reia adversarii i-au distorsionat imaginea. Ion M?ld?rescu confirm? un cap de acuzare solid argumentat, bine documentat ?i aflat de partea adev?rului, aducīnd totodat? īn prim plan pe eroii neamului, dar ?i marionetele, īntr-o portretistic? realist?.

Prin continuitatea organic? a informa?iilor istorice, prin frontul eficient al sintezei evenimentelor consumate de-a lungul istoriei, Ion M?ld?rescu contribuie relevant la luminarea unor tensionate momente, mai pu?in cunoscute de poporul romān, dar ?i de cele ale Europei, momente prin care r?uvoitorii au conspirat la descalificarea Romāniei. Īn urma lecturii nu po?i trece cu vederea peste īnscrisuri sau evenimente care īnc? nu se cunosc, peste pretextele inventate, peste monstruozit??ile falselor regii, generate de luptele politice, duse pentru a deforma ?i a macula istoria real?. Toate aspectele prezentate cu metod? ?i cu ?tiin??, inventarul informa?iilor expuse, capetele de acuzare formulate de c?tre acest scriitor de valoare, vorbesc despre anumite episoade ca despre spa?ii īn care judecata nedreapt? ?i interesul de a distruge adev?rul ?i demnitatea na?ional? ?i-au g?sit teren propice de manifestare. Cititorul abil dar ?i cel interesat de aprofundarea istoriei va g?si īn aceast? carte-document informa?ii absolut necesare pentru a reconstrui imaginea real? a derul?rii evenimentelor, dar ?i (i)ra?iunile ?i turpitudinea combatan?ilor care au stat la temelia lor.Maria Diana Popescu Cartea ofer? numeroase l?muriri asupra enun?atelor mai sus capitole din istorie, asupra celei mai zbuciumate zodii astrale a neamului romānesc, dar ?i a altor na?iuni, cititorului oferindu-i-se totodat? r?spunsuri care īl pot apropia de deslu?irea dosarelor „TOP SECRET" ?i de pulsa?ia fiin?ei na?ionale. Neīndoielnic, zbuciumul de spirit ?i scrī?netul dramatic venit dinspre documentele-argument spre con?tiin?a curat? a autorului nu au l?sat s? treac? īn uitare loviturile date demnit??ii. Ca un exerci?iu de demascare anatomic? a tr?d?rilor ?i nedrept??ilor comise, Ion M?ld?rescu a stabilit prin carte o punte īntre realitate, fals sau eroare, īntre istoria faptelor ?i cea a culiselor, reactivīnd sentimentele de demnitate patriotic? ?i de respect pentru adev?r. Volumul vizeaz?, printre altele, ca scop fundamental unitatea ?i integritatea Statului Na?ional Romān, dar ?i rela?iile interna?ionale vechi sau actuale, prin puterea de convingere a adev?rului scris. Revelator ?i pigmentat cu inser?ii sugestive, epilogul lucr?rii face o trecere īn revist? a destinului personajelor principale sau de decor ale anilor celui de-al doilea r?zboi mondial. Īntreaga anatomie de pe frontul cercet?rii avansate de Ion M?ld?rescu, īn volumul PAGINI CENZURATE, PAGINI OCULTATE, este o repara?iune necesar?, īn osatura c?reia se poate īntrevedea dramatica lips? de m?sur? a unor pacte devastatoare pentru istoria poporului nostru sau a participan?ilor cu sau f?r? voie la cea mai mare conflagra?ie a omenirii. Acestea ar fi instrumentele exerci?iului istoric, gra?ie c?rora intelectualul-patriot Ion M?ld?rescu sluje?te adev?rului ce nu poate fi separat de fiin?a na?ional?, pentru c? autorul cheam? īnsu?i trecutul la judecata istoriei.

Biografia creativ? a autorului este o parte a con?tiin?ei domniei sale, partea cea mai valoroas?. Consilier editorial ?i redactor la revista Agero, Stuttgart, director al revistei ART EMIS, redactor ?ef al revistei „Pandurul", fondat? de tat?l domniei sale, Dumitru M?ld?rescu, īn anul 1933, „Publica?ie destinat? celor ce simt ?i gāndesc romāne?te", domnul Ion M?ld?rescu este autorul a peste 89 de filme documentare, semnatar al unor volume de cercet?ri ?i a peste 700 sute de articole, eseuri ?i comentarii īn diverse publica?ii din ?ar? ?i din str?in?tate, este semnatarul unor volume de studii ?i cercet?ri, iar ca recunoa?tere a meritelor, Ion M?ld?rescu a primit numeroase distinc?ii. footer